تلفن تماس : 55369802-021

دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت

خط چشم گربه ای

آموزش خط چشم گربه‌ای

خط چشم گربه‌ای چیست؟ نوعی تکنیک کشیدن خط چشم که این روزها بسیار شنیده می شود و یکی از بهترین روش های کشیدن خط چشم است چرا که خط چشم گربه‌ای طرفداران زیادی دارد و در بین اکثر خانم ها محبوب است ،دقت داشته باشید با توجه به زیبایی این نوع خط چشم ،ترسیم آن کار آنچنان راحتی نیست.

به صورتی که نه تنها افراد مبتدی در میکاپ بلکه افراد حرفه‌ای هم ممکن است در ترسیم  این خط چشم اشتباهاتی انجام دهند و یا خط چشم ها را به صورت متقارن با یک دیگر ترسیم نکنند.

در این مطلب آموزش خط چشم گربه ای را یاد می‌گیریم و از نکات مورد نیاز ترسیم راحت تر خط چشم گربه‌ای ،برای زیبایی هرچه تمام تر چشم هایمان با خبر می شویم.

انواع محصول برای خط چشم

اگر از آن دسته دوستانی هستید که تازه به حرفه میکاپ وارد شده‌اید و تجربه زیادی ندارید ،پیشنهاد می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید تا بتوانید به خوبی یک خط چشم گربه‌ای داشته باشید.

اما اگر فکر می‌کنید که دانش کافی برای شروع را دارید می‌توانید این بخش را به دلخواه رد کنید و به بخش روش های کشیدن خط چشم گربه‌ای مراجعه فرمائید.دقت کنید که هر برند آرایشی معمولا در بازار 2 نوع خط چشم دارد که ما ادامه مطلب به آنها میپردازیم.

خط چشم های مایع

خط چشم مایع یکی از انتخاب های اکثر خانم ها برای میکاپ چشم ها است.به این نکته دقت کنید که خط چشم های مایع به سرعت خشک می‌شوند و همچنین پاک کردن آنها نسبت به خط چشم های دیگر کمی دشوار است.

اما نکته مثبتی که این خط چشم ها دارند این است که دارای انواع متفاوتی مانند خط چشم ماژیکی ، مویی ، ژله ای و … هستند که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند.
به طور معمول خط چشم ماژیکی هم حمل راحتی دارد و کم جا است و هم استفاده از آن راحت تر است.

خط چشم ماژیکی فستیوال در این دسته می‌تواند گزینه پیشنهادی ما به شما باشد.

خط چشم سنگی یا آکوا هم گزینه مناسب دیگری برای شماست .شاید سوال کنید که مگر خط چشم سنگی جامد نیست؟!اما باید به این نکته توجه کنید که این محصول بصورت مرطوب استفاده می‌شود و بعد از آن به شکل مایع تبدیل می‌شود.
یعنی باید از آب استفاده کنید.پس به شکل مایع استغاده می شود.
خط چشم سنگی هانتین هم دارای رنگبندی متفاوت است و هم بصورت تک رنگ و یا در پالت های چهار رنگ و دوازده رنگ عرضه می‌شود که هم پیگمنت و رنگدهی عالی دارد و هم ماندگاری مناسب.

حتما هم در تهیه براش برای استفاده این نوع خط چشم ها دقت کنید که گرد و ضخیم است و یا نوکی تیز و نازک ،چرا که براش های ضخیم مناسب خط چشم های ضخیم و بلعکس براش های نازک مخصوص ترسیم خط چشم های نازک هستند.

خط چشم مایع

مداد چشم

از آنجایی که مداد های چشم از قدیمی ترین محصولات موجود در بازار برای کشیدن خط چشم هستند ،این محصول در بین خانم ها محبوبیت زیادی دارد و استفاده از این محصول هم بسیار ساده و راحت می‌باشد.
پس به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما در زمینه میکاپ پیشرفته نیستند و فکر می‌کنید که ممکن است درحین کشیدن خط چشم اشتباه کنید ، از مداد چشم مشکی هانتین استفاده نمائید چرا که علاوه بر نکات گفته شده این محصول به راحتی و به نرمی روی پلک حرکت می‌کند و رنگدهی و ماندگاری عالی هم دارد.
در ضمن این محصول ضدآب بوده و در مقابل تعریق هم مقاوم است.

همچنین اگر کمی دقت کنید خواهید دید که بعضی خط چشم ها در انتهایشان اسفنجی کوچک وجود دارد که برای حالت دهی و فید (پخش) کردن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در آخر به یاد داشته باشید حتما نوک مداد چشم مورد نظر را با کمی فشار نرم کرده و سعی کنید که نوک آن را برای کشیدن خط چشمی نازک تیز کنید.

میکاپ چشم

خط چشم گربه‌ای مناسب چه چشم هایی است؟

شاید تا اینجای این مطلب را خوانده باشید و برایتان سوال شده باشد که آیا اصلا شکل چشم شما مناسب خط چشم گربه‌ای است؟یا حتی خط چشم گربه‌ای می‌تواند مناسب چه نوع چشم هایی باشد؟
باید بدانید که سوال های خوبی به ذهن شما رسیده به دلیل اینکه خط چشم گربه‌ای به روش های متفاوت می‌تواند روی انواع مدل چشم پیاده شود که رعایت نکات و انجام درست آن روش ها بر روی نتیجه آرایش شما تاثیر بسیاری دارد.

برای مثال اگر چشمانی رو به پایین دارید باید چشمانتان را لیفت کنید و با استفاده از کانسیلر به خط های مورب رو به بالا در قسمت گوشه چشم ها بکشید و بعد از آن با بیوتی بلندر (اسفنج) آن را محو کنید.
یا اگر پلک های عمیق یا بلندی دارید باید خط چشمتان را به دلیل اینکه پلک های شما عمیق هستند ضخیم تر بکشید تا پنهان نشوند.

روش های کشیدن خط چشم گربه‌ای

حال به اصل مطلب می‌رسیم، اینکه چه روش هایی برای انجام این مدل خط چشم وجود دارد که کار شما را راحت تر کرده و همچنین باعث زیبایی بیشتر و بهتر شدن نتیجه میکاپ شما می‌شود.

استفاده از قاشق

برخلاف دیگر روش هایی که در ادامه این مطلب به شما عزیزان یاد می‌دهیم ،این روش یعنی استفاده از قاشق برای کشیدن خط چشم گربه‌ای مانند دیگر روش ها راحت و ساده نیست و به دقت زیادی نیازمند است.

اما نتیجه کار بسیار جذاب و یکدست خواهد بود. همانطور که می‌دانید هر آرایش برای یک نتیجه بهتر نیازمند زیرسازی است که برای انجام زیرسازی ها شما باید از کرم مرطوب کننده ،پرایمر و کرم پودر استفاده نمایید و در صورت نیاز کانسیلر را هم فراموش نکنید.

می‌توانید حتی برای کامل تر شدن آرایش چشم ها از سایه چشم رنگ دلخواه یا مناسب آرایشتان استفاده کنید.

در مرحله اول انتهای قاشق به صورت مورب در قسمت گوشه چشمانتان قرار داده و با استفاده از خط چشم مورد انتخابتان امتداد خط چشم را به سادگی هرچه تمام تر ترسیم کنید.

در مرحله بعد قاشق را به طوری که قسمت قوس دار و یا فرو رفته آن به سمت پلک ها باشد قرار داده و خطی را در بالای خط اولی به شکل خمیده کشیده و در آخر مثلث بوجود آمده از این  فرایند را با خط چشم پر کنید.

حال خط چشم گربه‌ای شما تکمیل شده است.

خط چشم با قاشق

ترسیم خط چشم گربه‎‌ای با استفاده از چسب

در این روش یاد خواهید گرفت که با استفاده از چند تکه چسب یک خط چشم گربه‌ای جذاب داشته باشید.

این روش به دوستانی که در سطح پیشرفته‌ای قرار ندارند و مبتدی هستند بسیار پیشنهاد می‌شود چرا که بسیار ساده و راحت می‌باشد.

در ابتدا اول مانند روش قبلی زیرسازی را شروع کنید اما توجه داشته باشید که اینبار استفاده از کانسیلر و کرم پودر الزامی است.حال که زیرسازی را انجام دادید یک تکه چسب بلند آماده کنید و بعد یک سر چسب را به امتداد یکی از چشم ها به دلخواه بچسبانید ، از زیر بینی رد کرده و در آخر سر دیگر چسب را به امتداد چشم دیگر بچسبانید.

بعد از انجام اینکار شما باید با استفاده از یک تکه چسب کوتاه تر به صورت مورب و یا به شکل حرف 7 انگلیسی در بالای چسب اولی  قرار دهید.

حال فضای خالی و مثلثی شکل بین دو چسب را برای هر چشم با خط چشم مورد استفاده پر کنید و در آخر پس از چند دقیقه صبر چسب ها را از روی چشم ها جدا کرده اما اگر خط چشم شما مشکلی داشت و یا تمیز ترسیم نشده بود ،با استفاده از یک پاک کننده آرایش مانند تونر خط چشمتان را تمیز و یکدست کرده و داشتن یک خط چشم گربه‌ای را تجربه کنید.

میکاپ با چسب

استفاده از شابلون

از آسان ترین روش هایی که جلوی پای شما وجود دارد استفاده از یک شابلون خط چشم است.ابتدا برای شروع آرایش مانند روش های قبلی که در مطالب فوق گفتیم ،زیرسازی را آغاز کنید و مراحل را تکرار کنید.

بعد از انجام دادن مقدمه هر آرایش با کمک گرفتن از یک تکه چسب نواری ،شابلون خط چشمتان را ثابت و بدون لرزش روی چشم قرار دهید و بعد از قرار دادن آن با یک خط چشم روان مانند خط چشم ماژیکی فستیوال ،چشمان خود را از بیش از پیش زیباتر کنید و خط چشم گربه‌ای را ترسیم نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از مداد چشم در این روش پیشنهاد نمی شود و بهتر است از همان خط چشم های مایع که قبل تر از این بخش معرفی کردیم استفاده کنید.

شابلون برای خط چشم

نقطه گذاری

در این روش شما می‌توانید به راحت ترین شکل ممکن یک خط چشم گربه‌ای داشته باشید.روشی که حتی دوستان مبتدی هم به آسانی و با نظم و یکدستی می‌توانند یک خط چشم گربه‌ای بکشند.
در ابتدا برای شروع این روش شما باید یک نقطه در وسط پلک و یکی دیگر هم در کنار نقطه اولی قرار دهید و بعد از آن هم یک نقطه کمی در بالاتر ترسیم کنید.برای تکمیل هم نقطه‌ای دیگر در گوشه پلک ها و در پایان هم یک نقطه دیگر بالای نقطه دومی قرار دهید.

نقطه گذاری

حرف آخر

بعد از مطالعه کامل این مقاله و یا انجام تمامی مراحل باید به این مسئله دقت داشته باشید که تنها انجام دادن و تست کردن تمامی روش ها برای داشتن یک خط چشم گربه‌ای جذاب کافی نیست.
اما مهم ترین چیز این است که شما با انجام کدام روش می‌توانید به نتیجه دلخواه‌تان برسید و یا حتی از آن چیزی که در سر دارید هم آرایش چشم زیباتری داشته باشید.
پس سعی کنید که راحتی خودتان ،سرعت و داشتن بهترین نتیجه را به روش های غیر معمولی که در سطح اینترنت گفته می‌شود ترجیح دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان

در کلیه سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

تضمین اصالت کالا

ارسال به کل مناطق کشور

ارسال با سریع ترین روش

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان در ساعات اداری