تلفن تماس : 55369802-021

دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت

کانتورینگ

کانتور خشک بهتره یا چرب؟

کانتورینگ می‌تواند چهره و یا قسمتی از صورت را به زاویه دلخواه ما تغییر دهد و حالا دیگر می‌توان گفت درصد زیادی از خانم ها برای آرایش خود عمل کانتور را انجام می ‌دهند.اما این تکنیک هم نیازمند لوازم خاص خود است که به طور کلی محصولات بخش کانتورینگ به دو دسته چرب و یا خشک تقسیم می‌شوند.حالا شاید این سوال در ذهن شما باشد که کانتور خشک بهتره یا چرب؟
در ادامه راجع به این سوال و نحوه انتخاب محصول مناسب شما صحبت میکنیم.

کانتور

کانتور خشک چیست؟

کانتورخشک

کانتور خشک از بافت پودری تشکیل شده است و در قالب های تکی و یا پالت در اندازه های مختلف عرضه می شود.
کانتور پودری برای پوست های چرب مناسب است و استفاده از این کانتور در فصل تابستان و گرما گزینه بهتری محسوب می‌شود زیرا به روند کند بودن تعریق روی پوست کمک می کند و بافت سبک تری نسبت به انواع دیگر دارد .پیشنهاد ما به شما کانتور خشک هانتین است که دارای ماندگاری عالی و کیفیت بسیار مناسبی برای استفاده روزانه است.

کانتور چرب چیست؟

چرب

این کانتور بیشتر ابزار دست میکاپ آرتیست ها بوده و یک محصول حرفه ای محسوب می شود.این کانتور را می توان در قالب تک رنگ ،پالت ، پن استیک یا قلمی با بافتی نیمه جامد شبیه به رژ لب خریداری کرد.
استفاده از کانتور کرمی یا چرب برای پوست های خشک و یا معمولی توصیه می شود. مزیت مثبت این نوع کانتور میزان پوشش دهی و ماندگاری بسیار بالای آن در مقایسه با سایر محصولات است. کانتور 6رنگ هانتین بدلیل پوشش دهی عالی و ضدآب بودن گزینه پیشنهادی ما به شما است.

کانتور مایع چرب چیست؟

کانتور مایع نوعی کانتور چرب است که بافتی شبیه به کرم دارد،منتهی نسبت به کرم شل تر است . این کانتور در جعبه خود حاوی یک رنگ می باشد. برای استفاده از آن می توانید از اسفنج آرایشی یا برس کانتور استفاده کنید.
کانتور مایع برای پوست های خشک مناسب می باشد زیرا از خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری میکند و استفاده از آن در هوای سرد به دلیل دارا بودن خاصیت مرطوب کنندگی پوست پیشنهاد می شود.

محصولات کانتور صورت

در واقع تفاوت اصلی هر دو نوع در مناسب بودن برای انواع پوست است البته به میزان مهارت شما در آرایش هم بستگی دارد.

خوب یا بد را به هیچکدام نمی شود نسبت داد و یا از نظر کیفیت درجه بندی کرد.
پس شما باید نسبت به شرایط پوستی خود نوع مناسب را برای کانتور انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که پوست های خشک نیاز دارند که مرطوب باشند و خشک کردن بیشتر آنها موجب پوسته پوسته شدن آرایش و از بین رفتن آن در مدت زمان کمتر خواهد شد. بنابراین استفاده از کانتور خشک برای پوشت های خشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اگر پوست خشکی دارید حتما از پرایمر یا مرطوب کننده قبل از کانتور خشک استفاده کنید و یا کانتور چرب را انتخاب کنید.

اما پوست های چرب استعداد جوش زدن را دارند و استفاده از لوازم آرایشی چرب ممکن است جوش ها را بیشتر کند.. بنابراین اگر شما هم پوست چربی دارید خرید کانتور خشک برای شما بهتر است.

و اگر نوع پوست شما مختلط و معمولی است هر دو کانتور خشک و چرب می توانید استفاده کنید.

 نوع پوست خود (چرب ،خشک یا مختلط) را مشخص کنید.

  • اگر، دچار خارش، کشیدگی و پوسته پوسته شدن شده‌اید.نوع پوست شما خشک است.
  • اگر، پوست شما چرب شده و برق می‌زند. در ناحیه T صورت، چربی بیشتر خودش را نشان می‌دهد.نوع پوست شما چرب است.
  •  اگر، ناحیه T صورت شما چرب و سایر نواحی صورت خشک باشد.نوع پوست شما مختلط است.
  • اگر، هیچکدام از علائم بالا را روی صورت خود مشاهده نکرده‌اید.نوع پوست شما معمولی است.

در خرید کانتور بهتر است به رنگ پوست هم دقت شود.

بهترین رنگ کانتور باید دو پرده تیره تر از رنگ پوست باشد و بهتر است قبل از خرید کانتور اول ته‌رنگ پوست‌تان را بشناسید.
سه دسته‌ کلی برای ته‌رنگ پوست درنظر بگیرید: گرم، سرد یا ترکیب این دو، یعنی خنثی.

خودتان را در آینه نگاه کنید. اگر بیشتر رنگ زرد می‌بینید، ته‌رنگ شما گرم است. بهترین کانتور برای پوست شما، رنگ های گرم کانتور است.

اگر با نگاه در آینه بیشتر رنگ صورتی می‌بینید، احتمالا ته‌رنگ پوست شما سرد است. رنگ های سرد کانتور جلوه‌ روشن و خوش‌رنگی به صورت شما می‌دهند.

ممکن است با نگاه در آینه از هر دو رنگ زرد و صورتی ببینید و نتوانید بگویید کدام بیشتر است. می‌توانید نتیجه بگیرید ته‌رنگ پوست شما خنثی است. خبر خوب این‌که می‌توانید از هر دو دسته کانتور سرد و گرم استفاده کنید.

در مجموع بهتر است رنگ پوستتان را مشخص کنید و اگر امکان آن را ندارید که روی صورت امتحان کنید یا آینه همراه خود نداشتید می توانید در قسمت داخلی بازو تست کنید.

تفاوت های جزئی کانتور چرب و خشک

باید گفت که استفاده از پالت های کانتور خشک از پالت های کانتور چرب راحت تر است .خیلی زود فید می شود و نتیجه طبیعی تری دارند.

پس به این نکته توجه داشته باشید که فید کردن کانتور چرب نسبت به کانتور خشک سخت تر است و کانتور چرب یا کرمی را بیشتر برای انجام میکاپ‌های حرفه‌ای به کار می‌برند.

کسانی که می‌خواهند به مهمانی‌های خاص بروند و تغییراتی در صورت خود ایجاد کنند، از کانتور چرب استفاده می‌کنند. معمولا برای انجام این کار باید مقداری با آرایش آشنا باشید چون کارکردن با کانتور کرمی مقداری سخت تر است.

از دیگر تفاوت این دو کانتور می توان به استفاده کانتور چرب پیش از پودر فیکس و استفاده از کانتور خشک بعد از پودر فیکس اشاره کرد.

اگر نمی‌خواهید صورت شما تغییرات زیادی پیدا کند و فقط می‌خواهید یک آرایش ساده داشته باشید؛بهتر است که از کانتورهای پودری استفاده کنید.

کانتورصورت

کانتور رنگی

شاید دیده باشید که بعضی از پالت‌های کانتور، غیر از سه رنگ اصلی کانتور و رژگونه، رنگ‌های دیگری مثل سبز پاستلی و نارنجی، بنفش و زرد دارند. این رنگ‌ها برای تصحیح رنگ چهره است.

گاهی اوقات زیر چشم و بخش‌هایی از صورت دچار تغییر رنگ یا کبودی می‌شود. با استفاده از رنگ مکمل، می‌توانید آن قسمت از صورت را تصحیح رنگ کنید.

مثلا اگر زیر چشم شما کبود است و ته‌رنگ آبی دارد، با رنگ زرد می‌توانید کمی آن را متعادل کنید تا بعد از اضافه کردن رنگ اصلی پوست، اثری از تیرگی زیر آن دیده نشود. پالت کانسیلر4 رنگ هانتین با داشتن رنگ های کاربردی پیشنهاد ما به شما است.

 

با این حال، دستیابی به نتایج بی عیب و نقص و ظاهری طبیعی تا حد زیادی به توجه به نوع پوست خود بستگی دارد.توجه به نکاتی که گفته شد می تواند زاویه سازی ، قرینه سازی و کانتورینگ خوبی برای شما ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان

در کلیه سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

تضمین اصالت کالا

ارسال به کل مناطق کشور

ارسال با سریع ترین روش

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان در ساعات اداری