تلفن تماس : 55369802-021

دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت

کشیدن خط چشم

مداد یا خط چشم؟

خط چشم کشیدن یکی از قسمت های آرایش است که تاثیر زیادی در زیبایی چشم ها می گذارد و چشم ها را بیش از پیش به مرکز توجه تبدیل می کند.برای این کار اکثر خانم ها در میکاپ های روزانه و یا آرایش های حرفه ای برای داشتن چشم های جذاب از مداد یا خط چشم استفاده می کنند. شما در هنگام خرید و یا کشیدن خط چشم کدام را گزینه را انتخاب می کنید؟

ما در این مقاله سعی کرده ایم با پرداختن به این موضوع و صحبت درباره مزایا و معایب هر کدام  از این محصولات ،به شما اطلاعات بیشتری در این خصوص بدهیم.

خط چشم

نمی توان گفت که کدام یکی از این محصولات بهترند و هر کدام تاثیر منحصر به فردی روی چشم ها و آرایش صورت دارد و به همین دلیل افراد باتوجه به تفاوت های آن ها یکی را به سلیقه شخصی انتخاب می کنند.

مداد چشم چیست؟

مداد چشم

کشیدن خط چشم با مداد یکی از رایج ترین شیوه های آرایشی می باشد و بخاطر سهولت در استفاده و پاک شدن سریع یکی از بهترین گزینه ها برای افراد مبتدی است .

می توان مداد را یک ابزار بسیار ساده و راحت برای آرایش چشم ها دانست که برای جذابیت و زیبایی بیشتر می توان دور چشم ها و حتی داخل چشم هم از آن استفاده کرد.
همچنین این نوع ابزار قدمت طولانی دارد و جایگزین سرمه های قدیمی است که از سال های بسیار دور در بین افراد رایج بوده است.

برخی از مدادها دارای تراش هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

انواع مداد چشم

مداد چشم ها انواع مختلفی دارند اعم از مداد پایه واکسی، سرمه‌ای، مدادهای پیچی مکانیکی و مداد چشم‌های پایه چوبی و مداد چشم های شمعی.

 

مداد پایه واکسی

این نوع مداد دارای نوک نرم و روان بوده و راحت تر روی پلک کشیده می شود. از ویژگی های مثبت آن می‌توان به ضدآب بودن اشاره کرد و از معایب آن در ابتدا رنگ شاین دارند و ممکن است بعدا تبدیل به مات شود و روی پلک ها بریزد.

 

مداد چشم برپایه سرمه

مداد چشم های سرمه ای، نیاز به تراشیده شدن ندارد، و بسیار نرم تر از مدادهای گفته شده می‌‌‌باشند و دارای ماندگاری خوبی هستند.

این نوع از مداد چشم، از نوع سرمه بوده اما بهتر و نرم تر از نمونه سنتی خود است و خیلی راحت تر و سریع تر هم پاک می شود.

 

مداد پیچی مکانیکی

نوع مکانیکی آن از بدنه ای پلاستیکی تشکیل شده است و با پیچاندن ته مداد، نوک تراشیده شده و ظریفی از آن خارج می‌شود که کار با آن را راحت تر می‌کند.

 

مداد پایه چوبی

مداد چوبی از نوع قدیمی مداد است که جنس بدنه آن چوبی است که لازم است هر زمان که نیاز بود، نوک آن را بتراشید تا تیز شود. از این نوع مدادها بیشتر برای اینکه بتوان ظاهری دودی به چشمانتان ببخشید مورد استفاده قرار می‌گیرند و رنگ های متنوعی هم دارند .

 

 مداد چشم شمعی
جنس بدنه آن برای تراش کردن بسیار نرم است و بافت بسیار نرم و چربی معمولی دارد و به سهولت برروی چشم کشیده می‌شود.
همچنین ضد آب بودن آن باعث ماندگاری طولانی مدت و دوام بالای آن شده است؛ مداد چشم هانتین در دو رنگ سفید و مشکی برای آن دسته از خانم‌هایی که فرصت تمدید آرایش در طول روز را ندارند، و دنبال مداد چشم با ماندگاری خوب و بافت عالی هستند بهترین گزینه خواهد بود.رنگدهی مداد چشم هانتین شما را حیرت زده خواهد کرد.

مزایای مداد چشم

  • اگر در کشیدن خط چشم دستتان بلرزد می توانید سریع پاک کنید و دوباره امتحان کنید.
  • سبک و دودی است
  • می توان خیلی راحت برای قسمت های داخلی چشم نیز از آن استفاده کرد.
  • عمر بیشتری دارد و مانند خط چشم ها خشک نمی شود.

معایب مداد چشم

  • همیشه نیاز به یک تراش در کیفتان است زیرا مداد ها بجز غیر مکانیکی برای تیز شدن باید تراش شوند.
  • برخی از مداد ها ماندگاری کمی دارند و امکان دارد با عرق کردن پاک یا پخش شود.
  • بعضی از آنها زود پخش می‌شوند و اغلب ضد آب نیستند.
  • اگر سهوا در مداد را گم کردید کیف آرایشی و محتویات آن کاملا سیاه خواهد شد .

ترفندهای مداد چشم چیست؟

  •  دودی کردن چشم با مداد
    برای اینکه چشم‌ها را جذابتر نشان دهید می توانید کمی مداد چشم را روی گوشه خارجی پلک بزنید و کمی فید کنید با این کار هم خط چشم و هم سایه بسیار جذابی ایجاد می کنید که گیرایی چشم را بیشتر می کنید.

 

  • استفاده از مداد سفید برای چشمان کوچک در کنار مداد مشکی
    اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که چشم های کوچک دارید و برای درشت تر به نظر رسیدن چشم هایتان از مداد چشم و خط چشم استفاده میکنید توصیه ما به شما این است که از یک مداد چشم سفید هم در قسمت داخلی چشم استفاده کنید تا در نهایت جلوه آرایش چشم هایتان بیشتر نمایان شود.

 

خط چشم چیست ؟

مداد چشم

برای تغییر فرم چشم با استفاده از انواع خط چشم ها، شما احتیاج به تمرکز و مهارت زیادی دارید تا فرم و حالت دلخواه چشم‌ها را طراحی کنید. خط چشم ها انواع مختلفی دارند؛مانند خط چشم پودری، خط چشم مایع، خط چشم ماژیکی و خط چشم ژله‌ای.

خط چشم مایع

خط چشم مایع همانطور که از نام آن مشخص است بافت مایع و رقیقی دارد. این خط چشم با یک براش مخصوص و بسیار نازک که در داخل آن است استفاده می‌شود.

ظرافت و نازکی براش آن استفاده از این نوع خط چشم را کمی مشکل‌تر از ابزارهای دیگر کرده است و نیاز به تجربه و مهارت دارد. ویژگی مثبت آن ماندگاری بالا و رنگ بسیار غلیظ و پر رنگ آن است.

خط چشم مایع

خط چشم ماژیکی

نوع دیگری از خط چشم مایع خط چشم شبیه به ماژیک است که برای راحتی قابل استفاده است.مزیت این نوع خط چشم این است که استفاده ساده‌ تری نسبت به خط چشم مایع معمولی دارند و هنگام ترسیم ،خط بسیار دقیق تر و صاف تری می توان طراحی کرد.

اکثر خط چشم های ماژیکی طول عمر کمتری نسبت به خط چشم های مایع دارند و درصورت استفاده نکردن خشک می‌شوند اما خط چشم برند هانتین با دارا بودن جوهر در انتهای ماژیک می تواند عمر طولانی تری نسبت به خط چشم های ماژیکی دیگر داشته باشد .

با پیچاندن قسمت انتهایی خط چشم ماژیکی هانتین تاریخ مصرف آن شروع می شود .خط چشم هانتین از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می توان خط دقیق، صاف و بی‌ نقصی روی چشم طراحی کرد که ضدآب و ضد تعریق باشد و در مقابل عرق پاک یا محو نشود.

هانتین ماژیک

خط چشم ژله ای

این نوع خط چشم بیشتر مورد استفاده میکاپ آرتیست‌ها بوده و استفاده از آن نیاز به مهارت دارد. خط چشم ژله‌ای در ظرف‌های کوچکی موجود می باشند که برای استفاده از آن‌ها باید از براش‌های آرایشی استفاده کرد.

آرایش چشم

خط چشم پودری

در ساختار این نوع خط چشم از پودر فشرده استفاده می‌شود. به همین دلیل شباهتی به سایه چشم دارد . این نوع خط چشم طبیعی ترین جلوه روی چشم دارد. آکوا نام دیگر آن می باشد که برای استفاده در ابرو هم کاربردی است.

از خط چشم پودری با کیفیت می توان به خط چشم های برند نایسپیدو اشاره کرد که دارای ماندگاری و پیگمنت بسیار عالی است .

خط چشم پودری

تفاوت استفاده از مداد چشم و خط چشم

آرایش چشم

نتیجه کار با خط چشم و مداد چشم متفاوت است. خط چشمی که با مداد کشیده می‌شود، ظاهر نرم، دودی، محو و طبیعی تری خواهد داشت.

برخلاف مداد، خط چشم های دیگر، ظاهر واضح و پررنگ‌تری دارند. معمولا افراد برای محیط های رسمی از مداد استفاده نمی‌کنند و ترجیح می دهند از انواع خط چشم های دیگر استفاده کنند.

انواع مختلف خط چشم هایی که در قسمت بالا ذکر شد می تواند ماندگاری بیشتری نسبت به مداد چشم داشته باشند.

تقریباً در همه موارد، خط چشم های مایع تیره‌تر و دارای رنگدانه‌های غنی‌تر از مداد است. به همین دلیل، یک خط چشم، خطوطی برجسته و جذاب ایجاد می کند.

خط چشم های مایع روان تر هستند اما روان بودن خط چشم، دقیق و ظریف بودن حرکت‌ دست‌ها و مهارت بیشتری را می‌طلبد.

برخی از انواع مداد چشم هم وجود دارد که روان‌تر هستند؛ ولی ممکن است کمی چرب باشند نکته مهمی که باید در استفاده از مداد چشم رعایت کرد این است که نوک مداد همیشه باید تیز و تراش شده باشد تا به‌وسیله آن بتوان یک خط صاف و منظم دور چشم کشید.

البته یک نکته متفاوت درمورد خط چشم وجود دارد. هنگام کشیدن خط چشم، ممکن است ماندگاری پایین، یک مزیت محسوب شود؛ زیرا کشیدن خط چشم اغلب با خطا مواجه می‌شود و مداد چشم با ماندگاری پایین‌تر، اصلاح‌پذیر و قابل طراحی مجدد خواهد بود.

استفاده راحت و قابلیت اصلاح پذیر بودن مداد چشم برای افراد مبتدی می تواند گزینه بسیار خوبی برای شروع و تمرین خط چشم کشیدن باشد.

از متداول‌ترین رنگ‌های مداد چشم، رنگ مشکی ، قهوه‌ای و سفید را می توان نام برد.

از شما سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم این نکات، مفید و کاربردی برایتان بوده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان

در کلیه سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

تضمین اصالت کالا

ارسال به کل مناطق کشور

ارسال با سریع ترین روش

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان در ساعات اداری