تلفن تماس : 55369802-021

دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت

رژگونه

چگونه رژگونه بزنیم؟

رژگونه زدن یکی از مراحل مهم آرایش و در واقع کامل کننده میکاپ است که نیاز به مهارت و توجه به نکاتی دارد که با رعایت به این مسائل شما می‌توانید مانند یک آرایشگر حرفه‌ای عمل کنید و چهره‌ای جذاب تر داشته باشید.
بهتر است در هنگام استفاده از رژگونه،در ابتدا به چند نکته مانند فرم صورتتان، رنگ و نوع پوستتان همینطور رنگ لباس و مدل متناسب با سن تان توجه کنید تا بتوانید به صورت درست و اصولی از رژگونه خود استفاده کرده و درنهایت صورتی با ظاهر طبیعی، شاداب و با طراوت تر داشته باشید.
توصیه می‌کنیم برای رسیدن به این صورت تا انتهای این مقاله ما را همراهی کرده تا در آرایش روزانه خود بیش از پیش و حرفه‌ای تر عمل کنید.

آرایش رژگونه

نکات مهم در هنگام زدن رژگونه

در ابتدا بهتر است قبل از زدن رژگونه از کرم پودر یا ضد آفتاب استفاده کنید در صورتی که رنگ پوست شما روشن است یا به اصطلاح بور هستید می‌توانید این مرحله را حذف و فقط از رژگونه استفاده نمائید.
در نظر داشته باشید که رژگونه را طوری استفاده کنید که استخوان گونه شما را برجسته تر نشان دهد.

یکی از نکاتی که باید در هنگام مصرف رژگونه رعایت کنید این است که برس یا براش رژگونه را خیلی به مواد آغشته نکنید زیرا در این صورت گونه بیش از حد پر رنگ و خط دار و همچنین غیر طبیعی نشان داده می‌شود.
پس برای جلوگیری از این اتفاق قبل از استفاده براش را چندین بار تکان دهید تا مواد اضافه خارج شود. همچنین در صورتی که احساس کردید مقدار رژگونه‌تان زیاد شده ،کمی پودر شفاف کننده روی آن بزنید تا کمرنگ شود.

آموزش کلی زدن رژگونه

اگر صورتی گرد و پُر دارید اول حالت ماهی به خود بگیرید ( به طوری که گونه ها به داخل دهانتان کشیده شود) سپس از یک برس پهن ،نرم و مناسب استفاده کرده و از قسمت برامدگی گونه هایتان به سمت بالا تا نزدیکی چشم ها ادامه دهید.

رژگونه مناسب صورت گرد
اگر صورت لاغر و کشیده‌ای دارید ،باید رژگونه را طوری روی صورت خود بزنید که گونه های شما را برجسته تر نشان دهد.برای اینکار ابتدا حالت لبخند به طوری که دهانتان بسته باشد بگیرید تا گونه شما برآمده تر نشان داده شود و سپس توسط یک برس پهن از زیر برآمدگی آغاز و به سمت گوش ها ادامه دهید و مواد رژگونه را به خوبی پخش کنید. به این ترتیب صورت شما پُر تر نشان داده می‌شود.

رژگونه صورت لاغر

نکته‌ی قابل توجه این است که از دو رنگ رژگونه استفاده کنید ،اول رژگونه کمرنگ را با یک براش گرد و نرم از کنار بینی شروع و تا کنار گوش ادامه دهید و بعد از این مرحله باید رژگونه پررنگ تر را با یک براش از کنار بینی حرکت و حالت هفت گرد را تا روی گونه ادامه دهید و با حالت رفت و برگشت به آن فرم بدهید.

نحوه تشخیص فرم صورت

فرم صورت

 

برای زدن رژگونه مهم ترین قدم تشخیص فرم صورتتان است پس برای این کار به متر ،کاغذ و قلم احتیاج دارید.
در شروع عرض صورت خود را که شامل اندازه پیشانی ،گونه ها و چانه شده انداره بگیرید.
عریض ترین قسمت آن عرض صورت شما به حساب می‌‌آید و از قسمت پیشانی تا چانه شما طول صورتتان است.

اگر طول صورت شما بیشتر از عرض آن بود ،شما صورتی بیضی شکل دارید اما اگر عرض پیشانی ،گونه ها و چانه تقریبا برابر بود ،فرم صورت شما مربعی می‌‌باشد.اگر فاصله پیشانی شما تا چانه بیشتر از تمام اندازه های دیگر بود فرم صورت شما مستطیل است. در صورتی که طول صورتتان برابر با فاصله بین گونه ها بدون هیچ گوشه و زاویه‌ای باشد شما دارای صورتی گرد می‌باشید.
زمانی که پیشانی شما پهن و چانه‌ تان باریک و ظریف باشد نشان دهنده قلبی بودن فرم صورتتان است.

زدن رژگونه برای صورت های بیضی

اگر شما از آن دسته افرادی می‌باشید که صورتی بیضی شکل دارید ،رژگونه ها را باید حتما روی سیب گونه بزنید.در شروع شما به اندازه دو انگشت با پره بینی فاصله در نظر بگیرید و بعد رژگونه را با یک براش نسبتا پهن روی سیب گونه بزنید. به این ترتیب شما می‌توانید چهره‌ای جوان تر و همچنین شاداب تری داشته باشید.

رژگونه

رژگونه برای صورت های مربعی

کسانی که صورتی مربعی شکل دارند، چون استخوان گونه‌شان با استخوان های چانه شان دارای عرض یکسانی است ،باید رژگونه را از زیر استخوان گونه و محل خط مو بکشند و با اینکار لبه های صورت خود را نرم تر نشان دهند.

رژگونه صورن مربعی

فرم صورت های مستطیلی

افرادی که صورت مستطیل شکل و کشیده دارند ، باید رژگونه را روی استخوان گونه و دقیق در قسمت زیر گوشه بیرونی چشم های خود زده و هرگز به سمت نوک بینی ادامه ندهند. زیرا این کار باعث می‌شود صورتشان کشیده تر و لاغر تر به نظر برسد.

فرم صورت مستطیلی

صورت های گرد

کسانی که صورت های گردی دارند رژگونه را از زیر استخوان گونه زده و اطراف شقیقه و فک خود را تیره و قسمت وسط بینی ،چانه و پیشانی را روشن کنند.
درضمن این افراد باید از زدن رژگونه هایی به رنگ تیره و براق پرهیز کنند.

صورت گرد

صورت های قبلی شکل

افرادی که صورت قلبی شکل دارند ،قسمت های بیرونی صورت خود را پررنگ کرده تا ازعرض صورتشان کم شود و حالت بیضی شکل بگیرند.
این افراد باید برای زدن رژگونه قلم را به صورت بالا و پایین از نزدیکی گوش ،به گوشه بیرونی چشم خود بکشند و زدن رژگونه را تکمیل کنند.

صورت قلبی

انتخاب رژگونه مناسب با رنگ پوست

در این بخش از مطلب شما باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که رنگ های مختلف رژگونه مختص انواع پوست و یا رنگ پوست به کار برده می‌شود.برای همین باید این را بدانید که چه رنگ رژگونه‌ای می‌تواند مناسب رنگ پوست شما باشد.
پس در ادامه ما را همراهی کنید تا در این مسئله از دانش بیشتری برخوردار شوید.

اگر پوست صورت شما روشن و یا خیلی سفید می‌باشد
بهتر است که از رژگونه هایی با تم صورتی روشن یا ارغوانی روشن که با پوست شما هماهنگ تر است استفاده کرده و از زدن رنگ تیره این محصول خودداری نمائید.

رژگونه های خردلی یا بنفش تیره مناسب افرادی است که رنگ پوست نرمالی دارند. استفاده از این رنگ ها برای این افراد ،گرمی ملایمی به پوستشان می‌بخشد.
ممکن است پوست صورت شما تیره باشد ،به این منظور شما باید از رژگونه هایی که دارای طیف رنگی گرم مانند نارنجی روشن ،آجری و یا جگری نه چندان تیره استفاده کنید زیرا با قرارگیری رنگ های روشن روی صورت شما حالت طبیعی چهره‌تان از بین می‌رود.
همچنین رنگ های صورتی روشن و برنزه را بسیار به عزیزانی که رنگ پوست زیتونی دارند پیشنهاد می‌کنیم.
رژگونه مات هانتین در 8 رنگبندی در همه تناژها ، گزینه پیشنهادی ما به شما است.

رژگونه مناسب نوع پوست شما

هر پوستی می‌تواند دربرابر انواع رژگونه ها واکنش خاصی نشان دهند ،یعنی اگر بخواهیم ساده تر بگوییم ممکن است برخی از رژگونه ها با جنس پوست صورت شما همخوانی نداشته باشند و همچنین آسیب دیدن پوستتان شود که از این رو رخ دادن این اتفاق نتیجه آرایش شما را به کلی تغییر خواهد داد و موجب خراب شدن آن می‌شود. در بازار لوازم آرایشی 3 نوع رایج رژگونه وجود دارد (کرمی ،پودری ،ژله‌ای) که هرکدام مناسب یک نوع پوست خواهند بود.
رژگونه پودری ورورا با 6 رنگبندی و پیگمنت بالا مناسب برای انواع پوست است.

رژگونه های کرمی یا چرب

رژگونه کرمی

کسانی که پوستی خشک دارند و حتی صورتشان دارای چین و چروک های متعدد است ،رژگونه های کرمی مناسب آنها می‌باشد.زیرا در ترکیبات محصولات کرمی از روغن و مرطوب کننده استفاده می شود که برای پوست آنها مفید می باشد.

یکی از بهترین نوع براش برای استفاده از رژگونه های کرمی براش سر صاف و مسطح می‌باشد که با حرکات ضربه‌ای می‌توانید رژگونه را به بهترین نحو ممکن روی سطح پوستتان پخش کنید.

رژگونه های پودری

هانتین

از آن جایی که پوست های چرب همواره در معرض جوش های مکرر واقع می‌شوند رژگونه های پودری بهترین گزینه برای این نوع پوست خواهد بود چرا که علاوه بر ماندگاری بالا ،موجب تشدید چربی نمی شود.
برای انتخاب یک براش متناسب با رژگونه های پودری براش هایی با سر زاویه دار ،کرکی و پهن خواهد بود.
از خصوصیات مهم براش مخصوص این محصول آرایشی می‌باشد. می توان برای نمونه رژگونه پودری هانتین را معرفی کرد زیرا این رژگونه دارای پیگمنت خوب و ماندگاری عالی می باشد که برای همه مناسب است.

رژگونه مایع

رژگونه مایع

این نوع رژگونه با وجود گرما در فصل تابستان انتخاب مناسبی برای زیبایی دوچندان پوست شما خواهد بود زیرا با ماندگاری و دوام بالا و همچنین ضد تعریق بودن این امکان را به شما می‌دهد تا در فصل های گرم تابستانی در مهمانی یا مجالس به زیبایی هرچه تمام تر ظاهر شوید.

نتیجه گیری

در آخر بعد از اتمام این مطلب باید حتما توجه داشته باشید که از طیف رنگی هماهنگ در آرایشتان استفاده کنید چون اینکار موجب ایجاد هارمونی خاصی در چهره شما می‌شود. برای مثال سعی کنید رنگ رژگونه‌تان را به شکلی انتخاب کنید که با سایر بخش های میکاپ صورت یعنی رژلب ،سایه چشم، رنگ مو و رنگ چشم های شما همخوانی داشته باشد.

اگر از رنگ های گرم استفاده می‌کنید ،رژگونه های هلویی و یا مرجانی گزینه های بهتری خواهد بود اما برعکس اگر از طیف رنگی سرد استفاده می‌نمائید بهتر می‌باشد تا از رژگونه هایی به رنگ یاسی یا صورتی کمرنگ استفاده کنید. با رعایت تمامی نکات گفته شده در این مقاله شما به بهترین نسخه چهره‌تان خواهید رسید و آماده رفتن به مراسم های مختلف خواهید بود.

برای تهیه رژگونه دلخواه خود می توانید به وبسایت آی ایپک و دسته بندی رژگونه ها مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان

در کلیه سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

تضمین اصالت کالا

ارسال به کل مناطق کشور

ارسال با سریع ترین روش

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان در ساعات اداری