تلفن تماس : 55369802-021

دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت

پرایمر صورت

چرا پرایمر بزنیم؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که حتی با وجود آرایش و استفاده از کرم پودر پوستتان هنوز صافی و یکدستی که دلتان می خواهد را نداشته باشد . برای رفع این مشکل، در ابتدا به جای عوض کردن کرم پودر بهتر است از پرایمر استفاده کنید . مقاله امروز اختصاص به ابن سوال دارد چرا پرایمر بزنیم ؟ همراه ما باشید تا دلیل استفاده از پرایمر و معایب و مزایای آن را بیان کنیم.

چرا پرایمر بزنیم

پرایمر چیست؟

می توان پرایمر را یک فیلتر زیبایی پوست دانست. زیرا زیرساز و پایه آرایش است که با پر کردن جای خطوط  و منافذ باز، پوست را صاف و یکدست می کند. فرمولاسیون خاص پرایمر ها از موم و پلیمر های مبتنی بر سیلیکون طراحی شده است.

در واقع پرایمر لایه میانی بین پوست و کرم پودر می باشد و از آسیب کرم پودر به پوست نیز جلوگیری می کند. پرایمر ها به صورت کرم، ژل و پودر در بازار پیدا می شوند و در انواع مختلفی مانند پرایمرصورت، ناخن،مژه،لب،چشم و…وجود دارند.

پرایمرهای صورت هم به چند دسته تقسیم می شوند.

 

آرایش قرار اول

پرایمر مات کننده صورت

این نوع پرایمر برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب است. منافذ باز را پوشش می دهد و از براقیت پوست جلوگیری می کند تا سطحی صاف و یکدست روی پوست ایجاد کند.

پرایمر مرطوب کننده

پرایمر هایی که در ترکیبات آن از اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان ها استفاده شده بخاطر داشتن خاصیت آبرسانی داشته و موجب مرطوب شدن پوست می شود .این نوع برای پوست های خشک بسیار گزینه خوبی می باشد.

پرایمرهای اصلاح کننده رنگ

اگر صورت شما دارای لک های قرمز یا قهوه ای است یا رنگ یکدستی ندارد پرایمر‌های اصلاح کننده رنگ می تواند به شما کمک کنند. این نوع پرایمر هر نوع رنگی متفاوت از رنگ پوست را می پوشاند و سطحی یک دست و صاف ایجاد می کند.

 

پرایمر سبز: برای از بین بردن التهاب و قرمزی پوست، جای جوش، آکنه‌های ملتهب استفاده می شود.

پرایمر بنفش: کاور کردن زردی و بی‌حالی پوست صورت بسیار کاربردی است

پرایمر صورتی: موجب طراوت و شادابی، کاهش اثرات خستگی پوست می شود

پرایمر طلایی: برای رفع کدری پوست و کاور کردن جوش‌های سرسیاه است

پرایمر هلویی (زرد یا نارنجی): پوشاندن کبودی پوست و تیرگی زیر چشم مناسب است.

نحوی استفاده از پرایمر

به اندازه یک لوبیا با انگشت یا براش آرایشی روی پوست بزنید 5الی 10 دقیقه صبر کنید تا خشک شود زیرا پرایمر برای جذب و تکمیل عملکرد خود نیاز به زمان دارد پس از چند دقیقه پوست شما برای مراحل بعدی میکاپ آماده است.

 

پرایمر

زمان استفاده از پرایمر 

در نظر داشته باشید که پرایمر قبل از كرم پودر و بعد از مرطوب كننده زده می‌شود. بعد از زدن مرطوب کننده کمی صبر کنید تا مرطوب کننده شما خشک و جذب پوست شود سپس از پرایمر استفاده کنید.

مزایای استفاده از پرایمر

بافتی صاف و یکدست روی پوست ایجاد می کند

پرایمر خطوط ظریف و منافذ باز روی پوست را به طور کامل می‌پوشاند. حتی می توانید از پرایمر به تنهایی استفاده کنید و پوستی بی عیب و نقص روی صورت داشته باشید.

ماندگاری آرایش را افزایش می دهد

پرایمر، آرایش صورت را به خوبی حفظ کرده و محو شدن یا ریخته شدن آن در طول روز جلوگیری می‌کند.

خاصیت مات کننده و کنترل چربی{پرایمر های مات کننده}

پرایمر چربی موجود در پوست را کنترل کرده و از براق شدن و درخشندگی پوست جلوگیری می‌کند.

اصلاح کننده رنگ{پرایمرهای رنگی}

برخی از پرایمرها دارای خواص تصحیح رنگ هستند. این پرایمرها با رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام مشکلات متفاوتی از پوست را رفع می کنند.

محافظت از پوست و تغذیه آن

در ساخت بسیاری از پرایمرها از مواد مفیدی همچون آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و عوامل آبرسان استفاده شده است. این مواد علاوه بر تغذیه و تقویت پوست یک سد محافظتی در برابر عوامل محیطی مانند آلودگی و اشعه ماورا بنفش ایجاد می‌کنند.

خاصیت جوانسازی پوست

در تهیه پرایمرها از محصولات ضد چروک و ضد پیری پوست استفاده می‌شود. استفاده از این محصول، برق و نشاط پوست‌های جوان و تازه را به پوست صورت شما برمی‌گرداند. با استفاده از پرایمر، پوست شما جوان و شاداب به نظر می‌رسد.

 

معایب پرایمر

معایب استفاده از پرایمر

۱.استفاده بیش از حد از پرایمر و مقدار زیاد.

در صورت استفاده به مقدار زیاد برای پوشانندگی، ممکن است سبب شود مواد زیر آرایش آن جمع شود.

۲.آلاینده ها روی پوست می ماند.

پرایمر را هیچ گاه در کل روز نگذارید روی پوست صورتتان بماند. زیرا به پوست آسیب می‌زند. پس طرز استفاده، از آن بسیار مهم بوده و زیاده‌روی در آن توصیه نمی‌شود.آلاینده‌ها بر روی پوست شما باقی می‌مانند. پرایمر باید روی پوست تمیز و به عنوان رطوبت زا استفاده شود.

۳. خشکی پوست.

سیلیکای موجود در پرایمرها سبب صاف کردن و یکنواختی پوست می‌شود، اما پوست شما را خشک می‌کند. پس همیشه سعی کنید قبل از پرایمر از مرطوب کننده استفاده کنید و پرایمری را انتخاب نمایید که ترکیب آن بیشتر آب و کمتر از سیلیکا باشد.

4. حساسیت پوست.

پرایمرها مواد پلیمری بوده و پایه اصلی آنها سیلیکون مانند دایمتیکون می‌باشد. اگر پوستتان جوش چرکی دارد و یا مشکلی در پوستتان دارید، حتماً پیش از مصرف و استفاده با متخصص پوست مشاوره کنید و در مورد استفاده از پرایمر مطمئن شوید. چون برخی افراد به دایمتیکون حساسیت پوستی نشان می‌دهند.

نکات مهم در خرید و استفاده پرایمرها

– نيازى نيست پرايمر را به همه جاى پوست بزنيد و فقط کافیست برای قسمت هایى که منافذ دارد یا چرب است بزنید.

– پرايمر را زير چشم نزنيد چون پوست زير چشم نازك است و پرايمر باعث ميشود كانسيلر دور چشم بماسد.

– در انتخاب و خرید پرایمرها دقت داشته باشید که پرایمرهایی را که در ترکیبات آن‌ها آب بیشتری وجود دارد و دارای سیلیکا کمتری هستند بخرید. سیلیکا، به صافی پوست کمک میکند ولی در دراز مدت باعث خشکی پوست می‌شود.

توصیه ما به شما پرایمر هانتین است که باعث مرطوب شدن پوست می شود و جلوه ای مات روی صورت ایجاد می کند.

-در استفاده از پرایمر زیاده روی نکنید و مقدار کمی پرایمر را بر روی پوست صورت خود بمالید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان

در کلیه سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

تضمین اصالت کالا

ارسال به کل مناطق کشور

ارسال با سریع ترین روش

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان در ساعات اداری