تلفن تماس : 55369802-021

دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت

پنکک سنگی

پنکک سنگی یا استخری چیست؟

دنیای میکاپ هر روزه محصولات زیبایی متعددی در دل خود جای می دهد و سعی در بدست آوردن بهترین و کارآمدترین ابزار ها برای داشتن میکاپی زیباتر دارد. یکی از الویت ها برای آرایش جذاب، داشتن صورت صاف و عاری از هر گونه جوش و ناهمواری است که تولید انواع کرم پودر ها و پنکیک ها به این منظور بوده است .
نوعی متفاوت و کارآمد از پنکک ها ، پنکک سنگی است که بخاطر تفاوت آن با پنکک معمولی با نام های پنکک استخری یا کیک میکاپ شناخته می شوند. قرار است امروز در این مقاله به این سوال که پنکک سنگی یا استخری چیست؟ بپردازیم و بیشتر با آن آشنا شویم.

پنکک سنگی

 

در ابتدا بدانیم پنکیک چیست؟

پنکک ها از محصولات محبوب و پر طرفدار آرایشی محسوب می شوند که در بافت های پودری و فشرده در بازار عرضه می شوند و به compact powder نیز شناخته می شوند و دارای دو نوع می‌باشند پنکک معمولی و پنکک سنگی

پنکک سنگی چیست؟

پنکیک سنگی نوعی پنکک است که دارای بافت پودری بسیار خشک و فشرده می باشد.این محصول پایه اصلی میکاپ محسوب می‌شود و باعث یکدست و یکنواخت شدن پوست می شود. پنکک های سنگی قادر به پوشاندن هر ناهنجاری و لک های پوستی و زخم یا تاتو نیز هستند.

آنها بخاطر ویژگی ضدآب بودن به پنکک استخری هم معروف هستند.

سنگی

تفاوت پنکک معمولی با پنکیک سنگی

اگر برایتان سوال پیش آمده پنکک سنگی با پنکیک معمولی چه فرقی دارد باید گفت که در نحو استفاده، قدرت پوشاندگی و ماندگاری باهم تفاوت دارند. نحو استفاده پنکیک سنگی این است که حتما باید بصورت مرطوب استفاده شود اما پنکیک معمولی اینگونه نیست و خشک هم استفاده می‌شود.

قدرت پوشانندگی پنکیک سنگی بهتر و بیشتر از پنکیک های معمولی می باشد . پنکک های سنگی البته از برند های معتبر، ضدآب هستند و ماندگاری طولانی تری نسبت به پنکیک های دیگر دارند.

پنکک سنگی یا کرم پودر

انتخاب بین پنکیک سنگی یا کرم پودر بستگی به نوع پوست و سلیقه شما دارد.استفاده از پنکک سنگی برای کسانی که پوست چرب و مستعد جوش دارند بسیار مناسب تر است زیرا رطوبت و چربی پوست را به خود جذب می کند و جلوه مات و یکدست روی پوست ایجاد می کند.

اگر نوع پوست شما خشک یا مختلط است می توانید از کرم پودر یا پنکیک سنگی استفاده کنید البته پنکیک سنگی بدون اینکه روی پوست شما پوسته پوسته شود برخلاف پنکیک های دیگر بدون تشدید خشکی پوست ،گزینه بهتری است که می توانید روزانه از آن استفاده کنید.

استخری

انتخاب رنگ مناسب پنکیک

برای انتخاب رنگ پنکیک بهتر است از رنگی که بیشترین تطابق را به رنگ پوست شما دارد استفاده کنید و یا رنگی انتخاب کنید که حداکثر یک تا دو درجه از پوست شما تیره تر باشد بهتر است تا غیر طبیعی جلوه نکند. .زیرا پنکیک سنگی بعد ترکیب با آب و خشک شدن روی پوست کمی روشن تر دیده می شود.

برای تست رنگ پنکک از پشت دست یا ساق استفاده نکنید زیرا رنگ آنها با رنگ صورت بسیار متفاوت است و بهترین محل برای تست رنگ چانه یا روی بازو است که بیشترین شباهت را می توانید پیدا کنید.

معتبرترین برند پنکک سنگی

یکی از بهترین پنکک های سنگی پنکیک استخری هانتین می باشد که با فرمولاسیون بسیار با کیفیت ساخته شده که کاملا ضد آب است . ماندگاری بسیار عالی در طول روز دارد و حتی زیر باران شدید هم محو یا ماسیده نمی شود.

بافت بسیار سبک و قدرت پوشانندگی بالایی دارد و رقیب سرسخت بهترین کرم پودرها محسوب می شود.

و فراموش نکنید که برای استفاده کرم پودر یا پنکک معمولی شما نیاز به زیرسازی دارید اما درباره یپنکک سنگی هانتین اینطور نیست! و شما بدون زیر سازی هم می توانید از محصول استفاده کنید.

پنکک سنگی چیست پنکک و کرم پودر آرایش

روش استفاده از پنکیک سنگی

اگر پوست شما خشک است ابتدا مرطوب کننده به پوست خود بزنید تا پوستتان شاداب بنظر بیاید و از خشکی کاملا دور باشد.

استفاده از پرایمر به شما کمک می کند منافذ و چروک صورتتان پر شود و صورتی صاف تری برای میکاپ داشته باشید.

سپس از یک بیوتی بلندر یا برای عملکرد بهتر از پد هیدور کمک بگیرید و کمی آب به آن اسپری کنید تا مرطوب شود.

در نظر داشته باشید که پنکک سنگی به هیچ وجه قابل استفاده بصورت خشک نیست و حتما باید پد خود را مرطوب کنید.

حالا می توانید از پنکیک سنگی استفاده کنید و اگر ماندگاری طولانی مدتی می خواهید می توانید پودر فیکس نیز استفاده کنید.

پنکک و کرم پودر آرایش

بهداشت را رعایت کنید

فراموش نکنید که پد های آرایشی محل تجمع میکروب ها و باکتری های مختلف است که اگر بعد از استفاده شسته نشود می‌تواند پوست شما را مستعد جوش و آکنه کند. پس برای جلوگیری از این اتفاق باید بعد از استفاده و مرطوب کردن شسته شود

سخن پایانی پنکیک های استخری یا همان پنکیک سنگی را حتی می توان بدون نیاز به انجام زیرسازی استفاده کرد. بخاطر پوشش و بافت سبک بهترین گزینه برای استفاده در آرایش روانه هستند و برای پوست های چرب و خشک مناسب است. امیدواریم مطالب ما در مقاله پنکک سنگی یا استخری چیست؟ برایتان کاربردی بوده باشد سپاس از اینکه همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان

در کلیه سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

تضمین اصالت کالا

ارسال به کل مناطق کشور

ارسال با سریع ترین روش

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان در ساعات اداری