تلفن تماس : 55369802-021

دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت

ارایش و اشتباهات آن

اشتباهات رایج آرایشی

امروزه آرایش در زندگی خانم ها مسئله بسیار مهمی است و به یک کار تقریبا الزامی تبدیل شده است.از همین رو ممکن است شما آرایش هر بخش از صورت خودتان را به راه و روشی انجام دهید که به خودی خود به آن عادت کرده‌ باشید.
ولی این موضوع دلیل بر درست بودن آرایش شما نیست چرا که برای داشتن آرایشی زیبا و جذاب شما باید تمام اصول و قوانین یک میکاپ مناسب را رعایت کنید که احتمال دارد شما با عادت به روش های غلط میکاپ خودتان را به خوبی انجام ندهید.
پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا برای شما بیشتر از اشتباهات رایج آرایشی در بین خانم ها بگوییم.

اشتباهات رایج قبل از آرایش

در این بخش ما درباره نکات مهم و قابل توجهی که باید قبل از انجام آرایش رعایت کنید گفته‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم که حتما آنها را به خوبی انجام دهید چون مهم ترین مرحله در آرایش مراحل قبل از آن است که شامل آماده سازی صورت می‌شود.

محافظت از پوست

اول از هرچیز مهم ترین مسئله این است که شما به پوست خودتان رسیدگی کنید و محافظت از آن را همیشه در ذهن خود داشته باشید چرا که اگر برای مثال شما پوستی خشک داشته باشید آرایشتان به خوبی روی صورت شما نمیشیند و باعث چروک و پوسته شدن خواهد شد و حتی بلعکس اگر از پوستی بسیار چرب برخوردار باشید آکنه و یا جوش های مکرر روی صورت شما پدیدار می‌شوند که می‌تواند جلوه نامناسبی به صورت شما بدهد.

موهای زائد صورت

از دیگر اشتباهات رایج می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که ممکن است تعدادی از بانوان به مو های زائد صورت خود رسیدگی نکنند.حتما اگر پوست صورت شما دارای مو های زائد است آنها را با استفاده از وکس یا تیغ از بین ببرید چرا که اگر صورت شما حتی مقدار کمی مو روی خود داشته باشد بعد از انجام آرایش بیشتر به چشم خواهد آمد که ظاهر شایسته‌ای نخواهد داشت و همچنین باعث جلوگیری از صاف شدن و یکدست شدن آرایش شما خواهد شد که این به معنی عدم پخش شدن لوازم آرایشی بر روی صورت شما می‌باشد.
برای رفع موهای زائد صورت می توانید از موچین های هانتین نیز استفاده کنید.

مرطوب کننده

توصیه می‌کنیم به هیچ وجه استفاده از مرطوب کننده را از یاد نبرید ،به دلیل اینکه هم باعث مرطوب شدن پوست شده و هم شادابی را به پوست شما می‌بخشد که ایجاد این رطوبت در پوست شما راحت تر پخش شدن و یا خوابیدن آرایش بر روی پوست شما را به ارمغان می‌آورد.

برای استفاده هم اول صورت خود را با آب سرد و و یک شوینده صورت به خوبی پاکیزه کنید و بعد از این کرم مرطوب کننده را دور چشم ها و بر روی صورتتان بزنید.

عدم آماده سازی پوست

یکی دیگر از اشتباهات رایج در بین اکثر خانم ها که باعث از بین رفتن تمام زحمات و زیبایی چهره آنها می‌شود این است که بدون مقدمه مستقیم به سمت آرایش می‌روند که اینکار از همه لحاظ اشتباه و غلط است.شما برای داشتن یک آرایش جذاب اول از هرچیز باید صورت خودتان را آماده ی آرایش کنید.

برای انجام این مرحله شما باید در ابتدا صورت خود را بشویید و با استفاده از کرم مرطوب کننده و یا آبرسان پوست خودتان را آبرسانی کنید و بعد از آن به کمک یک پرایمر ،ثبات و ماندگاری بالا را به آرایش خود تقدیم کنید.
برای پرایمر هم می‌توانید از پرایمر هانتین که به آرایش شما یکدستی را هدیه می‌دهد استفاده نمایید.

اشتباهات آرایشی

نکات مهم برای لب ها

اگر شما هم برای فهمیدن رنگ مناسب رژلب مختص آرایش لب هایتان ،آن را بر روی دستان خود تست می‌کنید باید این را بدانید که انجام اینکار به کل و از پایه غلط است چون نه تنها لب های هرکس رنگ متفاوتی دارد ،بلکه رنگ پوست دستان شما تفاوت فوق العاده زیادی با رنگ لب های شما خواهد داشت. برای انجام این تست هم می‌توانید از یک براش رژلب هم کمک بگیرید.

از مهم ترین نکاتی که برای لب ها باید به آن بپردازید این است که اصلا و ابدا آنها را زمانی که خشک و ترک ترک هستند آرایش نکنید چرا که باعث از بین رفتن برجستگی و زیبایی لب شما می‌شود.

شما باید حتما از لب هایتان هم مراقبت کنید و آنها را همیشه مرطوب و نرم نگه دارید. شما عزیزان می‌توانید از یک بالم لب و یا حتی اسکراب لب برای آبرسانی کردن به آنها استفاده کنید.می‌توانید اسکراب لب را در خانه‌ هم ،با ترکیب روغن زیتون و شکر بوجود بیاورید و آن را بر روی لب های خودتان بزنید و برای چند دقیقه لب هایتان را به کمک اسکراب ماساژ دهید.

رسیدگی به لب ها

در محلی با نور مناسب آرایش کنید

اگر شما در حین آرایش در محیطی قرار داشته باشید که نور آن به اندازه‌ای کم باشد تا باعث شود شما رنگ ها را تیره تر و یا ملایم تر ببینید و بلعکس به گونه‌ای نور محیط زیاد باشد که شما رنگ های آرایش خود را بیش از حد رنگ طبیعی آنها پررنگ و یا روشن تر ببینید.

این مسئله می‌تواند بر روی نتیجه آرایش شما تاثیر بسیار زیادی داشته و میکاپ شما را از آن چیزی که در سر داشتید کاملا متفاوت تر کند پس سعی کنید از نور های طبیعی محیط بیرون و یا در غیر این صورت از نور LED استفاده کنید تا به عنوان جایگزینی برای نور طبیعی عمل کند.

آرایش در نور

اشتباهات رایج در حین آرایش

حال بعد از مطالعه تمامی مطالب مربوط به اشتباهات قبل از آرایش می‌رسیم به بخش اصلی این مقاله یعنی نکات بسیار مهمی که شما در هنگام میکاپ ملزم به انجام آنها هستید و همچنین اشتباهاتی که انجام ندادن آنها به زیباتر شدن هرچه بیشتر آرایش شما کمک خواهد کرد.

کانسیلر قبل از استفاده از کرم پودر

همانطور که می‌دانید استفاده از کرم پودر یکی از کلیدی ترین و مهم ترین مراحل هر آرایشی است چون کرم پودر برای یکدستی پوست شما مورد استفاده قرار گرفته و درکل بیس و پایه اصلی هر میکاپ می‌باشد. برای اضافه کردن کانسیلر به صورتتان حتما آنها را بعد از کرم پودر استفاده نمائید و تمام نقاطی از صورت شما که نیاز دارد را همراه یک کانسیلر با یک و یا دو درجه رنگ روشن تر از رنگ کرم پودرتان مورد مصرف قرار دهید.
از بهترین انتخاب هایی که برای یک کرم پودر رو به پای شما قرار دارد کرم پودر سوپر استی هانتین می‌باشد که با فرمولاسیون ویژه و ماندگاری بسیار بالا ،پوشانندگی بی نظیری را برای آرایش شما به ارمغان می‌آورد.

 استفاده بی رویه از سایه چشم

برای مصرف سایه چشم به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر پوستی صاف دارید از آن استفاده کنید اما دقت داشته باشید که فقط به مقدار کم و همچنین با داشتن پوستی خشک و با چین و چروک برای شما بهتر است تا از سایه چشم استفاده نکنید.

سعی کنید برای سایه چشم همیشه از رنگ های طبیعی و ملایم استفاده کنید و زیاد به سمت سایه های پر زرق و برق نروید اما اگر علاقه زیادی به این رنگ ها دارید می‌توانید از یک سایه چشم مات و شاین دار مانند سایه چشم پودری هانتین با تنوع رنگی بسیار متفاوت و پیگمنت بالا استفاده نمائید.

اشتباهات آرایش چشم

ست نکردن رنگ لباس با آرایش

از دیگر نکاتی که معمولا خانم ها فراموش می‌کنند تا آن را انجام دهند ست کردن آرایششان با رنگ لباسشان است.
سعی کنید در اکثر اوقات هنگام آرایش لباس هایی را انتخاب کنید تا با آرایش چهره شما هماهنگ باشند و هارمونی خاصی بین این دو بوجود بیاورند.

شما باید با این حال آرایشتان را به سبکی انتخاب کنید که هم برای لباس های شما و چهره‌تان مناسب باشد و هم برای موقعیت و شرایطی که می‌خواهید در آن قرار بگیرید. برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر راجب این موضوع حتما مقاله ست کردن آرایش با لباس را مطالعه فرمائید.

استفاده از محصولاتی که از تاریخ انقضای آنها گذشته

استفاده از محصولات آرایشی که تاریخ مصرف آنها گذشته باشد در اصل خیانتی بزرگ به پوست و چشم شماست. زیرا این محصولات به دلیل اینکه خواص و دوام ترکیبی خود را از داده ‌اند تجمعی از باکتری ها و آلودگی را در بافت خود بوجود می‌آورند
و همین اتفاق زمینه‌ای برای انواع آسیب های پوستی را در پوست شما بوجود می‌آورد.

پس برای همین هر زمان که می‌خواهید از هر لوازم آرایشی استفاده کنید تاریخ انقضای آنها را چک نمائید.

اشتباهات ارایش

آرایش ابرو ها

توجه داشته باشید که برای آرایش درست ابرو ها و استفاده از ریمل ،سایه و یا مداد از رنگ هایی برای آنها استفاده کنید که با رنگ ابرو های شما هماهنگی کامل داشته باشند.

بعد از دقت به این نکته باید این را بدانید که کادر بندی ، پر و پهن کردن بیش از حد ابروها زیبایی آنها را بیشتر نمی‌کند و فقط جلوه‌ای غیر طبیعی و زننده به چهره شما می‌دهد.
برای زیبایی ابروها بهتر است با استفاده از محصولات مخصوص آرایش ابرو خط هایی ریز و کمی بلند در محدوده رشد آنها به شکل مو بکشید تا با اینکار به طبیعی تر شدن و همچنین رفع ایرادات ابرو هایتان کمک کنید.

اشتباهات رایج آرایش ابرو

مصرف بیش از حد ریمل برای مژه های پایینی

یکی از اشتباهات رایج که ممکن است شما مرتکب شوید زدن ریمل به مژه های پایین است. اما باید این را بدانید که اینکار موجب می‌شود تمامی چین و چروک ها و همچنین گودی زیر چشم های شما در معرض دید قرار بگیرند و در آخر باعث خسته به نظر رسیدن چهره شما شود.
سعی کنید فقط یک لایه نازک از ریمل خود را بر روی مژه ها بزنید تا با ترکیب سادگی و همچنین ملایمت در مصرف لوازم آرایشی ،زیبایی و جذابیت بی همتا را به چشم های خودتان ببخشید تا در نتیجه گیرا تر شدن چشم ها را هم همراه داشته باشد.

آرایش درست مژه ها و اشتباهات رایج آرایش آنها

میکاپ نادرست گونه ها

امروزه معمولا اکثر خانم ها استفاده از رژگونه را از میکاپ خود حذف کرده‌اند چرا که آرایش ها کم کم به سمت ملایم شدن می‌رود و این مسئله به بین خانم ها رایج می‌شود. اما اینکه به کل از رژگونه استفاده نکنید اشتباه است ،چرا که یک رژگونه ملایم و جذاب می‌تواند چهره شما را جوان تر و همچنین جذاب تر نشان دهد.

برای زدن رژگونه در محل مناسب باید اول سیب گونه خودتان را پیدا کنید برای پیدا کردن آن باید اول بخندید و هر قسمت از گونه شما که برجسته تر شد محل مناسب برای استفاده از رژگونه است. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان به شکل غلیظ از این محصول استفاده نکنید.

اشتباهات رایج آرایش گونه

اشتباه رایج بعد از آرایش

یکی از اشتباهات رایج آرایش که بعد از هر میکاپ شکل می‌گیرد و در بین بسیاری از خانم ها رایج است ،پاک نکردن و یا درست پاک نکردن آرایش است.

پاک نکردن آرایش باعث بسته شدن منافذ پوست و راه تنفس پوست می‌شود که در نتیجه به دلیل حل شدن اسید های چرب پوست با مواد آرایشی باعث پدیدار شدن آکنه و جوش های مکرر شده و می‌تواند زمان ریکاوری و تغذیه پوست شما را مختل کند. برای دانش بیشتر درباره این موضوع حتما مقاله پاک کردن آرایش را مطالعه کنید.

پاک کردن آرایش

سخن پایانی

بعد از پایان این مطلب این نکته را به یاد داشته باشید که اشتباهات زیادی در زمینه آرایش شکل می‌گیرد که اگر بخواهیم به آنها بپردازیم باید ساعت ها در حال مطالعه باشید. ما درکل به مهم ترین آنها اشاره کردیم که تاثیرات بسیار زیادی روی میکاپ شما خواهند داشت اما شما می‌توانید با تحقیق بیشتر به مطالعه آن نکات هم بپردازید و آرایش خودتان را در بهترین حالتش تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان

در کلیه سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

تضمین اصالت کالا

ارسال به کل مناطق کشور

ارسال با سریع ترین روش

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان در ساعات اداری